sluiten
;

Petra Spieker

Naar eigen zeggen vindt Petra Spieker het geweldig om te plannen. Als flex-planner kon ze dan ook jarenlang haar hart ophalen binnen Amaris, waar ze sinds 2015 werkzaam was. Toch kwam het echte plezier in plannen pas recent met de komst van het nieuwe systeem InPlanning. Een verademing, volgens Petra.

Van origine is Petra verpleegkundige. “Ik begon bij Theodotion, maar na een jaar wilde ik ook andere locaties van Amaris ervaren. Ik stapte daarom over naar het Flexbureau. Vervolgens rolde ik in de functie van planner bij het Flexbureau. Mijn werk als verpleegkundige bouwde ik sindsdien langzaam af.”
 
Verademing
Toen Petra begon met plannen, werkten onze collega’s met Caress. “Dat is eigenlijk helemaal geen plansysteem of planprogramma. Het was een ontzettend traag programma,” herinnert Petra zich. “Bij het opstarten van een nieuwe pagina was je alweer 30 seconden kwijt. Was je erg druk, dan leverde dat irritatie op.”

Destijds was Amaris al bezig met het vinden en implementeren van een nieuw planningssysteem. Er is uiteindelijk gekozen voor InPlanning. Afgelopen juni is Amaris officieel begonnen met dit systeem. “Een enorme verademing. Het is super overzichtelijk en werkt lekker snel! Je ziet in één opslag wat er moet gebeuren en waar actie nodig is. Bij het vorige systeem moest je nog veel zaken per mail of via excel bijhouden, omdat het niet in het systeem kon. Nu kan alles direct via InPlanning.” Het systeem houdt rekening met de wet (rusttijden en werktijden) en rekent dit automatisch uit. Zo wordt voorkomen dat een medewerker meer uren werkt dan de wet toestaat.

Druk op de knop
Er zijn nog meer voordelen. Petra: “Als flexmedeweker zie je in een oogopslag welke dienst openstaat. Je kunt jezelf dan inplannen. Voorheen kregen alle planners de diensten te zien vanuit de locaties en de beschikbaarheid van de flexmedewerkers. Wij moesten dan alle flex-medewerkers bellen of ze een desbetreffende dienst wilden werken. Daar ging vervolgens nog een aantal mails overheen, voordat het daadwerkelijk tot een dienst kwam. Nu gaat alles met één druk op de knop. Je ziet een dienst, je bepaalt of je wel of niet wilt werken en je dienst wordt aangewezen.”

Balans werk en privé
Voor flexmedewerkers die al langer bij Amaris werkten, was de overgang desondanks even wennen. De planner regelde voorheen namelijk alles voor de flexmedewerker. Hij of zij hoefde alleen maar akkoord te geven op een verzoek. Nu is dat anders, vertelt Petra. “De complete verantwoordelijkheid ligt bij de medewerker zelf. Dat is natuurlijk even wennen.
Van nieuwe medewerkers die direct aan de slag gaan in de flex komen er ontzettend positieve reacties. Je hebt namelijk totale controle over je eigen rooster. Privé en werk kun je daarmee zelf goed in balans brengen.”

Achterwacht
Hoewel Petra inmiddels niet meer werkt als flexplanner, blijft ze planning een leuk vak vinden. “Ik vind het fijn om een locatie te kunnen helpen bij planningsproblemen, daar kan ik me echt in verliezen. Inmiddels plan ik niet meer voor het flexbureau, maar voor een aantal locaties. Mocht een collega uitvallen, dan ben ik nog wel achterwacht. Zo blijf ik altijd nog nauw in contact met het flexteam.”

Deel deze pagina
Heb je een vraag?
Stel jouw vraag direct aan onze recruiters 085 - 021 31 20 Stuur een e-mail
Welkom bij Amaris! Deze website maakt gebruik van cookies

Cookies zijn kleine bestanden die deze website met pagina’s meestuurt. Uw browser slaat ze op de harde schijf van uw computer op. Er zijn meerdere soorten cookies voor verschillende doelen. Voor het plaatsen van sommige van deze cookies is toestemming nodig. Meer over de cookies die wij gebruiken, de gegevens die verzameld worden, uw rechten en hoe u uw toestemming of gegevens kunt wijzigen leest u in ons Cookiebeleid.

Amaris maakt gebruik van cookies
Meer weten, toestemming of gegevens wijzigen? Lees ons Cookiebeleid.