Veilig omgaan met informatie
Hoe gaan we om met sociale media?
Sociale media bieden de kans om te laten zien dat je trots bent op je werk. Ze kunnen bijdragen aan een positief imago van onze organisatie. Verder zijn sociale media natuurlijk ook gewoon heel leuk en inspirerend. Maar… er zijn ook valkuilen. Iedereen kan namelijk reageren en een bericht kan zo onbedoeld een grotere impact hebben dan je vooraf kon inschatten. Denk daarom altijd goed na voordat je een reactie plaatst. Soms is het zelfs beter niet te reageren. Wees ook voorzichtig met beeldmateriaal, zeker als het cliënten of collega’s betreft. Er is nieuwe privacywetgeving vanuit de Europese Unie opgesteld waarmee we rekening moeten houden; de AVG. Mocht je tijdens je loopbaan bij Amaris iets tegenkomen waarvan je denkt dat het voor onze organisatie impact heeft, laat dit dan weten aan de afdeling Communicatie via communicatie@amaris.nl. Deze collega’s zullen beoordelen of het nodig is om namens Amaris te reageren.
Veilig omgaan met informatie
Met vertrouwelijke informatie van mensen wil je veilig omgaan. En dat moet ook, want de Wet op de geneeskundige behandelingsovereenkomst en de privacy wetgeving schrijven dat voor. Het kan gaan om informatie over de gezondheid van cliënten en bewoners, persoonlijke informatie over medewerkers en vrijwilligers of gevoelige bedrijfsinformatie. Hoe zorg je er als medewerker van Amaris voor dat informatie veilig is en blijft? Dat leggen we uit in het Kwaliteitshandboek. We vertellen daarin ook hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan.