sluiten
;

Kwaliteit



Kwaliteit

Bij Amaris draait het om zorg en welzijn voor cliënten en bewoners. Dat willen we zo goed mogelijk doen en dat doen we met elkaar, samen. Dat lukt vooral wanneer je als medewerker in je kracht zit, je talenten (kwaliteiten) goed gebruikt en je weet wat er van je wordt verwacht.

De cliënt bepaalt samen met zorg- en welzijnmedewerkers in dialoog wat kwaliteit is en wat van waarde is. De cliënt en medewerker bekijken samen hoe je de kwaliteit onderhoudt of, indien nodig, verbetert. De medewerkers en het team zijn er verantwoordelijk voor dat de kwaliteit van zorg in de basis op orde is. 

Samen
Wat je doet, doe je samen dus zoek de samenwerking om het werk te doen, zowel met je directe collega's als met behandelaren, management en ondersteunende diensten: HRM, facilitair, planning, Leren & Ontwikkelen en Kwaliteit.

Met de methodiek van Samen Bouwen biedt Amaris ruimte aan alle medewerkers om als deelnemer in een lerende en ontwikkelende organisatie het verschil te maken. Zo bouwen we samen aan een toekomstbestendige organisatie waar samenredzaamheid hoog in het vaandel staat, met als basis dialoog en wederzijds vertrouwen op gelijkwaardig niveau. We hebben de ambitie om ons verder te ontwikkelen in zelforganiserende teams. Samen Bouwen biedt hiervoor de handvatten die ons daarbij helpen door middel van Bordbespreking, verdelen van aandachtsvelden en bijhouden van een logboek.

Team Kwaliteit
Het Team Kwaliteit ondersteunt medewerkers in het vormgeven van de kwaliteit van zorg en welzijn, kwaliteit van arbeid en kwaliteit van producten. Het gaat om balans waarbij ook financiën een rol spelen. We gebruiken de PDCA-cyclus om te leren, verbeteren en borgen. Als onderlegger gebruiken we de Kwaliteitskaders.

Kwaliteit is de mate waarin het product (= de geleverde zorg- en dienstverlening) voldoet aan de wensen en verwachtingen van de cliënt.

Ons kwaliteitsmanagementsysteem is Samen Bouwen aan Kwaliteit, dit is een krachtig middel vóór betrokkenheid en tégen verspilling bij het werken aan kwaliteit in onze teams en is gebaseerd op het Kwaliteitskader Verpleeg(huis)zorg en Wijkverpleging. 

Leren en verbeteren
Zoals ook in het kwaliteitsmanagementsysteem gebruiken we meer metingen om te leren en verbeteren. We maken gebruik van Zorgkaart Nederland voor waarderingen, we meten aan de hand van vragenlijsten hoe het gaat en we gebruiken MIC en MIM meldingen in teams en tijdens de Samen Bouwen aan Kwaliteit cyclus om te leren.
Met het melden van incidenten en het onderzoeken daarvan zien we hoe het staat met de kwaliteit van zorg voor onze cliënten en waar we in kunnen verbeteren.

Talenten
Als team wil je goed samen werken, daar ben je samen verantwoordelijk voor. Je kunt niet overal tegelijkertijd op letten, daarom werkt het slim en prettig om de aandachtsvelden te verdelen in het team. Aandachtsvelden die bij je passen en waar je goed in bent. Zo benut je talenten en competenties van iedereen in het team en is het fijn om te ontdekken dat ieder mens uniek is en van waarde.

Kernwaarden
Bij Amaris wordt gewerkt vanuit Kernwaarden. De kernwaarden van Amaris zijn: Professioneel gedreven zijn, Respectvol, Betrouwbaarheid en Betrokkenheid. Dat is natuurlijk mooi maar hoe ziet dat er dan uit, wat wordt dan specifiek verwacht qua gedrag? In het document 'Gedragsperspectief' staat dit expliciet beschreven, zodat je weet wat er van je wordt verwacht en wat je van je collega's mag verwachten. Hier krijg je toegang tot zodra je bij Amaris officieel in dienst bent!

Daarnaast werken we uiteraard met en volgens de nationale beroepscode voor verpleegkundigen en verzorgenden van VenVN.nl https://www.venvn.nl/media/042ooa1u/de-nationale-beroepscode-voor-verpleegkundigen-en-verzorgenden.pdf

Klachten
Bij Amaris wordt verwacht dat je open staat voor feedback of klachten en complimenten van cliënten. We willen een lerende organisatie zijn, dus grijp die kans: een klacht is een gratis advies. En vraag hulp want een klacht is vrijwel nooit persoonlijk, eerder een uiting van algemeen onbehagen.

Deel deze pagina
Heb je een vraag?
Stel jouw vraag direct aan onze recruiters 085 - 021 31 20 Stuur een e-mail
Welkom bij Amaris! Deze website maakt gebruik van cookies

Cookies zijn kleine bestanden die deze website met pagina’s meestuurt. Uw browser slaat ze op de harde schijf van uw computer op. Er zijn meerdere soorten cookies voor verschillende doelen. Voor het plaatsen van sommige van deze cookies is toestemming nodig. Meer over de cookies die wij gebruiken, de gegevens die verzameld worden, uw rechten en hoe u uw toestemming of gegevens kunt wijzigen leest u in ons Cookiebeleid.

Amaris maakt gebruik van cookies
Meer weten, toestemming of gegevens wijzigen? Lees ons Cookiebeleid.